ZESPÓŁ
PAULINA ŻABIŃSKA
PEDAGOG, TERAPEUTKA PEDAGOGICZNA, TRENERKA UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH
Ukończona szkoła i szkolenia:
- Szkolenia m.in. w zakresie w terapii dzieci ze spektrum autyzmu, terapii ręki, Porozumienia bez Przemocy, Pozytywnej Dyscypliny, MetodyDobrego Startu, Mindfulness.
- Absolwentka Szkoły Konsultacji dla Rodziców w duchu Rodzicielstwa Bliskości.
Jestem pedagożką, pedagożką specjalną i trenerką umiejętności społecznych. Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując w warszawskich przedszkolach i szkołach podstawowych oraz w Fundacji “Krok po Kroku” na Rzecz Dzieci z Zaburzeniami Rozwoju i Ich Rodzin, gdzie prowadziłam indywidualną terapię dzieci z zaburzeniami rozwoju (spektrum autyzmu). W swojej pracy na co dzień wspieram dzieci, rodziców i nauczycieli. Dzieciom pomagam w trudnościach szkolnych, odkrywaniu mocnych stron, uczę umiejętności społecznych i radzenia sobie z emocjami. Rodziców wspieram w radzeniu sobie z trudnościami wychowawczymi i rozwijaniu kompetencji rodzicielskich, tak, aby znajdować pełne empatii i szacunku rozwiązanie trudnych sytuacji, poprawić relacje i komunikację w rodzinie oraz przeciwdziałać rodzicielskiemu wypaleniu. Praca z drugim człowiekiem to dla mnie wielka przyjemność. Jestem przekonana, że za każdym zachowaniem stoi potrzeba, a odkrycie i zaopiekowanie jej pomaga znaleźć porozumienie. Wierzę też, że zbudowanie relacji jest niezbędne, aby naprawić sytuację. Prywatnie, jestem mamą dwóch nastolatek, miłośniczką zwierząt, gór i książek. W Centrum Zdrowia Psychicznego Pogodna udzielam konsultacji rodzicielskich, pracuję indywidualnie z dziećmi i nastolatkami, prowadzę grupy wsparcia dla rodziców.
KATARZYNA BIENIEK
COACH, TERAPEUTA
Ukończona szkoła i szkolenia:
- Wiedza o kulturze na Uniwersytecie Warszawskim
- Certyfikowany Coach ICC (International Coaching Community)
- Terapeuta w trakcie szkolenia psychoterapeutycznego
- Certyfikowany Trener Biznesu Akademii SET
- Dyplomowany ekspert HR i doradca zawodowy
Certyfikowany Coach ICC. Prowadzi profesjonalny coaching, który skupia się na indywidualnej pracy z klientami w zakresie:
planowania lub zmiany ścieżki kariery, projektowania zmian w życiu zawodowym oraz osobistym, wsparcia liderów w codziennych wyzwaniach związanych z zarządzaniem zespołami.
Od 2017 roku pracuje również jako trener biznesu skupiający się na umiejętnościach interpersonalnych oraz wsparciu psychologicznym.
Spędziła 5000 godzin na sali szkoleniowej, przeszkoliła ponad 9000 osób.
Stały kontakt z biznesem ułatwia jej prowadzenie procesów job-coachingowych.
W swojej pracy z klientem opiera się na podejściu systemowym, które umożliwia holistyczne planowanie kariery zawodowej i życia osobistego.
Wierzy, że każda zmiana w obszarze zawodowym czy osobistym ma wpływ na pozostałe sfery naszego życia, dlatego warto podejść systemowo do planowania tych zmian.
Prywatnie szczęśliwa żona i mama dwóch nastolatków.
Uwielbia teatr i operę.
Wśród przyjaciół znana z balów przebierańców, które organizuje od wielu lat.
ŁUCJA KALISIEWICZ
PSYCHOLOŻKA SPORTU
Ukończona szkoła:
Jednolite studia magisterskie ze specjalnością z psychologii sportu i aktywności fizycznej na warszawskim Uniwersytecie SWPS.
Nazywam się Łucja Kalisiewicz i jestem psycholożką specjalizującą się w pracy z młodymi zawodnikami, ich rodzicami, jak również z osobami niezwiązanymi ze sportem, potrzebującymi wsparcia w radzeniu sobie z codziennymi wyzwaniami.
Prowadzę konsultacje dla młodych zawodników, pomagając im w rozwijaniu umiejętności mentalnych, istotnych w rozwoju sportowym oraz w życiu codziennym. Pomagam sportowcom m.in. w radzeniu sobie ze stresem przedstartowym, budowaniu pewności siebie, wzmacnianiu koncentracji uwagi oraz wyznaczaniu realistycznych i osiągalnych celów. Współpracuję także z rodzicami, którzy chcą mądrze wspierać swoje dzieci na ich sportowej drodze, pomagając im zrozumieć, jak mogą pozytywnie wpływać na rozwój mentalny i emocjonalny swoich młodych sportowców.
Pracuję również z dziećmi i młodzieżą, które doświadczają stresu w codziennym życiu, szczególnie w związku z wyzwaniami edukacyjnymi, takimi jak zmiana szkoły, trudności w nauce czy stres związany z egzaminami. Pomagam im w budowaniu pewności siebie, radzeniu sobie z emocjami oraz w lepszym zarządzaniu stresem. Moje działania mają na celu wspieranie ich w przechodzeniu przez te etapy w sposób, który pozwala im lepiej zrozumieć swoje emocje i rozwijać umiejętności, które przydadzą się w przyszłości. Oferuję także wsparcie psychoedukacyjne dla rodziców, którzy chcą pomagać swoim dzieciom w tych trudniejszych momentach. Pomagam im zrozumieć, jak mogą skutecznie wspierać swoje dzieci, zachowując jednocześnie równowagę między opieką a autonomią dziecka.
Ukończyłam jednolite studia magisterskie ze specjalnością z psychologii sportu i aktywności fizycznej na warszawskim Uniwersytecie SWPS. Posiadam doświadczenie zarówno w pracy z młodymi sportowcami, jak i osobami niezwiązanymi ze sportem. Wspierałam triathlonistów na obozach przygotowawczych, a także prowadziłam warsztaty mentalne dla drużyn sportowych oraz cykliczne spotkania z rodzicami młodych zawodników.
W swojej pracy szczególną uwagę przykładam do indywidualnego podejścia, dostosowując metody pracy do specyficznych potrzeb każdego klienta. Korzystam z założeń Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniu, skupiając się na poszukiwaniu rozwiązań, wzmacnianiu zasobów i mocnych stron moich klientów oraz na wyznaczaniu konkretnych, osiągalnych celów. Bazuję także na technikach redukcji stresu opartego na uważności (MBSR), które pomagają lepiej radzić sobie z napięciem, zwiększając świadomość własnych reakcji i emocji w trudnych momentach.
Wierzę, że praca psychologa opiera się na nieustannym rozwoju swoich kompetencji, dlatego stale pogłębiam swoją wiedzę biorąc udział w kursach, szkoleniach i konferencjach. Aby móc świadczyć usługi jak najwyższej jakości, regularnie superwizuję swoją pracę. Kieruję się profesjonalizmem oraz wysoką kulturą osobistą, a przede wszystkim ze szczególną uważnością przestrzegam zasad Kodeksu Etyki Psychologa.
NATALIA NIEWALDA
PSYCHOLOŻKA
Ukończona szkoła:
Studia magisterskie z psychologii na Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, ze specjalnością w psychologii klinicznej i neuropsychologii.
Jestem psycholożką z pasją do pomagania ludziom w osiąganiu emocjonalnego dobrostanu i rozwijania się na wielu płaszczyznach życia.
Swoją wiedzę pogłębiałam uczestnicząc w różnorodnych kursach i szkoleniach.
W ramach Copernicus Collage, uzyskałam certyfikaty po ukończeniu kursów „Wokół depresji” oraz „Zagadnienia psychiatrii i psychologii klinicznej”. Ponadto, zdobyłam certyfikaty z kursów dotyczących neuronauki edukacyjnej, neuroestetyki muzyki, a także przeszłam certyfikowane szkolenie z diagnozowania ADHD u dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Aktualnie kontynuuję naukę na kierunku terapeuty zajęciowego, co pozwala mi poszerzać swoje umiejętności i oferować jeszcze bardziej kompleksową pomoc.
W trakcie spotkań stawiam na stworzenie bezpiecznej przestrzeni, w której możesz swobodnie dzielić się swoimi myślami, uczuciami i wyzwaniami. Oferuję wsparcie, pomagam w identyfikowaniu celów, oraz rozwijaniu strategii skutecznego radzenia sobie z życiowymi trudnościami.
Zapraszam Cię do rozmowy i wspólnej pracy nad Twoim rozwojem i samopoczuciem.
ELINA ALIIEVA
психолог PSYCHOLOŻKA
Я психолог, маю ступінь кандидата психологічних наук з педагогічної та вікової психології. Маю понад 20 років досвіду роботи з дорослими та дітьми у сфері їх розвитку, вирішення міжособистісних конфліктів та діагностики. У своїй роботі використовую різні методи. Проводжу індивідуальні та групові заняття. Працюю як онлайн так і стаціонарно. Професійний досвід отримала, працюючи в дитячих садках, початкових школах, середніх школах та приватних університетах Києва: Університет «КРОК», Університет Сучасних Знань, а також у варшавських благодійних фундаціях (Фундація «Otwieracze», Фундація молодіжного підприємництва), стажування у Варшавському університеті, Педагогічному університеті в Кракові, а також під час приватної практики. Маю сертифікати на право проведення соціально-психологічних тренінгів (TUS – Social Skills Training) та бізнес-тренінгів. Я створюю власні психологічні та мистецькі програми, що підтримують когнітивний, мотиваційний, емоційний та поведінковий розвиток. Мене відзначили за впровадження інновацій у методи навчання та розвитку, особливо як лавреата конкурсу «Психолог року». Я навчалася на багатьох навчальних курсах, зокрема: ерготерапія, ненасильницьке спілкування, робота з емоціями, розвиток емоційного інтелекту, креативності та допомога людям із РДУГ, ВВО, гіперемпатичним та творчим людям. Консультації як для дітей, так і дорослих. Я допомагаю, зокрема, у таких сферах: РДУГ, сенсорна інтеграція, знаходження душевної рівноваги, міжособистісні стосунки, міжособистісне спілкування, самопрезентація, розвиток механізмів адаптації (також у різних середовищах, міжкультурних спільнотах), посттравматичний стресовий розлад (ПТСР), кризові ситуації, втрата. Робота з людьми — моя пристрасть, і мій спосіб життя передбачає пошук творчих рішень у складних ситуаціях. Постійно підвищую свою кваліфікацію, наразі навчаюся на післядипломній освіті за напрямком «Арт-терапія з елементами педагогічної терапії» (Академія Спеціальної Педагогіки у Варшаві). Я вважаю, що арт-терапія, як додатковий засіб, може допомогти навіть там, де, здається, немає надії. Ціную матеріальне (володію і користуюся знаннями в області фінансового менеджменту), але і духовна сфера мені дуже близька – для мене важливий баланс між світом духу і матерії. Також мене цікавить здорове харчування та екологія – я шукаю екологічні рішення для підтримки повсякденного життя. Консультую наступними мовами: польською, українською, російською
Jestem psycholożką, doktorem z psychologii pedagogicznej i wieku. Z ponad 20-letnim doświadczeniem w pracy z dorosłymi i dziećmi w zakresie ich rozwoju, rozwiązywania konfliktów interpersonalnych oraz diagnozy. W swojej pracy wykorzystuję różne metody. Prowadzę sesje indywidualne oraz warsztaty grupowe. Pracuję zarówno online, jak i stacjonarnie. Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując w kijowskich przedszkolach, szkołach podstawowych, średnich i na uczelniach wyższych: Uniwersytet „KROK”, Uniwersytet Współczesnej Wiedzy, oraz w warszawskich fundacjach charytatywnych (Fundacja Otwieracze, Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości), staż na Warszawskim Uniwersytecie, Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, a także podczas prywatnej praktyki. Posiadam certyfikaty uprawniające do prowadzenia szkoleń społeczno-psychologicznych (TUS -Trening Umiejętności Społecznych) i treningów biznesowych. Tworzę własne programy psychologiczne i artystyczne wspierające rozwój poznawczy, motywacyjny, emocjonalny i behawioralny. Zostałam doceniona za wprowadzanie innowacji w metodach nauczania i rozwoju, zwłaszcza jako laureat konkursu Psycholog Roku. Ukończyłam wiele szkoleń dot. m.in. terapii zajęciowej, komunikacji bez przemocy, pracy z emocjami, rozwijania inteligencji emocjonalnej, kreatywności oraz pomocy osobom z ADHD, WWO, hiperempatycznym i twórczym. Udzielam wsparcia zarówno dzieciom, jak i dorosłym. Pomagam zwłaszcza w następujących obszarach: ADHD, integracja sensoryczna, odnajdowanie równowagi psychicznej, relacje międzyludzkie, komunikacja interpersonalna, autoprezentacja, rozwijanie mechanizmów adaptacyjnych (również w różnych środowiskach, społecznościach międzykulturowych), zespół stresu pourazowego (PTSD), sytuacje kryzysowe, strata. Praca z ludźmi to moja pasja, a mój styl życia polega na odnajdywaniu kreatywnych rozwiązań w skomplikowanych sytuacjach. Bezustannie poszerzam swoje kwalifikacje, obecnie studiuję podyplomowo „Arteterapię z elementami terapii pedagogicznej” (Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie). Wierzę, że arteterapia, choćby jako narzędzie dodatkowe, może pomóc nawet tam, gdzie pozornie nie ma już nadziei. Mocno stąpam po ziemi, doceniam to co materialne (posiadam i wykorzystuję wiedzę z zakresu kierowania finansami), jednak sfera duchowa jest mi także bardzo bliska – ważna jest dla mnie równowaga pomiędzy światem ducha i materii. Interesuję się również tematem zdrowego odżywiania oraz ekologii – poszukuję ekologicznych rozwiązań wspierających codzienne życie. Konsultuję w językach: Ukraiński, Rosyjski.
WERONIKA REHOROWSKA
COACH, MENTORKA KOGNITYWNA
Ukończona szkoła i szkolenia:
Filologia japońska na Uniwersytecie Jagiellońskim, Kurs Mentoringu Kognitywnego I i II stopnia w Instytucie Kognitywistyki Macieja Bennewicza oraz Szkoła Coachów w Grupie TROP.
„Bycie sobą w świecie, który nieustannie próbuje uczynić cię kimś
innym, jest największym osiągnięciem.”
– Ralph Waldo Emerson
Jestem trenerką rozwoju osobistego (coach) i mentorką kognitywną.
Pracuję z klientkami i klientami (osoby heteronormatywne oraz LGBTIQA+) w obszarze rozwoju indywidualnego oraz rozwoju relacji (również zawodowych pomiędzy partnerami biznesowymi).
Tym, co zwykle sprawia najwięcej trudności w relacji z drugim człowiekiem
są utrwalone nawyki i szkodliwe przekonania na temat samego siebie, innych oraz otaczającego świata.
Proces coachingowy pozwala na bezpieczne ujawnienie ich i daje możliwość konstruktywnej zmiany. Uczucie wynikające z bycia naprawdę wysłuchanym i akceptowanym często bywa przełomowe dla osób w procesie coachingowym, bo często jest to pierwsze takie doświadczenie w ich życiu. Świadomość własnych emocji i potrzeb oraz umiejętność ich adekwatnego ich wyrażania to nie są kompetencje, które większość z nas w naturalny sposób zdobywa w okresie dorastania, a często decydują o tzw. „sukcesie życiowym”.
Na szczęście nigdy nie jest za późno, by je rozwinąć.
Kognitywistyka to wspaniała nauka łącząca wszystkie aspekty funkcjonowania
człowieka, a komfort bycia w życiu „tylko” sobą – bezcenny.
Zapraszam do wspólnej pracy.
Pracuję w języku polskim i angielskim, stacjonarnie i online.
Jestem mentorką IX i X edycji Programu Mentoringowego Fundacji Liderek Biznesu.
Przez ponad 20 lat pracowałam w międzynarodowym środowisku biznesowym.
Stalę poszerzam swoją wiedzę i doskonalę umiejętności.
Moja praca podlega superwiz.
MARTA NIECKARZ
PSYCHOLOG Z PRZYGOTOWANIEM PEDAGOGICZNYM
Ukończona szkoła i szkolenia:
Absolwentka Wydziału Nauk Społecznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego – magister
psychologii, ze specjalizacją nauczycielską, z przygotowaniem pedagogicznym. W ramach
programu LPP Erasmus, studiowała na Radboud Universiteit Nijmegen w Holandii.
Podyplomowo ukończyła również edukację przedszkolną i wczesnoszkolną.
Jako psycholog, interesuje się obszarami:
- emocji i motywacji,
- stresu i lęku,
- zaburzeń ogólnorozwojowych,
- ról grupowych,
- systemu rodzinnego,
- twórczości,
z których wiedzę poszerzała na seminariach, kursach i szkoleniach między innymi z
zakresu:
- diagnostyki i radzenia sobie ze stresem,
- diagnozowania zaburzeń odżywiania,
- teorii oraz form terapii zaburzeń zachowania i emocji u dzieci i młodzieży,
- mózgowych korelatów autyzmu i ADHD
- metod terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
W Abaku prowadzi:
- psychoedukację,
- poradnictwo psychologiczne (wychowawcze),
- konsultacje dla opiekunów dzieci w wieku 0 – 10 lat oraz młodzieży,
- wsparcie psychologiczne dzieci, młodzieży i opiekunów, m.in.: w regulacji emocji,
budowaniu poczucia własnej wartości, zaburzeniach zachowania, trudnościach w
relacjach społecznych, problemach z adaptacją w nowych sytuacjach, - psychologiczne zajęcia terapeutyczne, rozwijające różne sfery rozwojowe,
- psychologiczne zajęcia terapeutyczne dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi
i inne.
Od kilku lat zdobywała doświadczenie, pracując w warszawskich żłobkach i przedszkolach oraz w poradni psychologicznej, zarówno z osobami polskojęzycznymi, jak i anglojęzycznymi.
Wychodzi z założenia, że umiejętnie przeprowadzone wywiad i obserwacja psychologiczna
stanowią złoty środek do trafnego formułowania hipotez i punkt wyjścia do ustalenia strategii działania wobec napotykanych wyzwań.
Dziecięca kreatywność, prostolinijność i radość nakręcają ją do działania.
Spokojny i szczęśliwy rodzic to szczęśliwe dziecko, dlatego stawia na obfitującą w wymianę
spostrzeżeń i opartą na poczuciu bezpieczeństwa współpracę z dorosłymi. Pomaga
rodzicom, chcącym wesprzeć swoje dzieci w trudnościach i tym, którzy doświadczają zmian w swoim życiu.
Zaprasza na konsultacje i do wspólnej pracy rodziców oraz dzieci i młodzież!
Pracowała w radiu, tworząc audycje filmowe i kulturalno-publicystyczne. Pisała artykuły w
czasopismach kulturalnych. Najchętniej odpoczywa w gronie przyjaciół, przy dobrym filmie i muzyce.
DAWID RASTIANI
PSYCHOTERAPEUTA, PSYCHOLOG
Specjalizuję się w pracy z dorosłymi oraz młodzieżą, doświadczającymi kryzysów emocjonalnych, rozwojowych i relacyjnych. Wspieram osoby borykające się z problemami tożsamościowymi, trudnościami w budowaniu satysfakcjonujących relacji, a także zmagające się z zaburzeniami osobowości, depresją, lękiem, bezsennością oraz przewlekłym stresem.
Pomagam również w sytuacjach związanych z żałobą, niepełnosprawnością oraz problemami studenckimi i zawodowymi.
Jestem magistrem Psychologii Klinicznej i Psychoterapii na AEH oraz Psychologii Biznesu. Obecnie w trakcie szkolenia psychoterapeutycznego w nurcie Gestalt, w swojej pracy integruję różne podejścia terapeutyczne, dostosowując je do indywidualnych potrzeb moich klientów.
W relacji terapeutycznej stawiam na empatię, otwartość i zaufanie. Tworzę bezpieczną przestrzeń, w której można swobodnie wyrażać swoje myśli i uczucia, co sprzyja odkrywaniu sensu, rozwojowi samoświadomości oraz pracy nad własnymi potrzebami i emocjami.
Zapraszam do kontaktu osoby, które szukają wsparcia w trudnych momentach swojego życia – możemy towarzyszyć sobie na drodze do lepszego zrozumieniem siebie i odnalezienie nowych satysfakcjonujących ścieżek życia.